jueves, 16 de diciembre de 2010

PELLO MARI OTAÑORI OMENALDIA HURRENGO ASTEARTEAN TAFALLAN


Pello Mari Otaño (Zizurkil 1857-Rosario 1910) bertsolariaren heriotzaren lehen urteurrena dela eta kultur ekintza ugari antolatu da aurten, nola Euskal Herrian hala Argentinan ere. Tafallak ere izango du hari omenaldi bat egiteko parada hurrengo asteartean, abenduak 21, zortziak eta erdietan Kultur Etxean. Bertan Xabier Amurizak eta Anjel Mari Peñagarikanok jarriko diote ahotsa Otañoren bertsoei.

Atzerrian hil zen bertsolari handi honek ez zuen plazarik plaza ibiltzerik izan, izan ere, Kattarro ezizenaz zen ezaguna ahots gutxitxo zeukalako. Hala ere, besteak baino letratuagoa izaki, paperean ipini zituen bere lan asko, hartara bertsoek zabalkunde handiagoa izan zutelarik. Ezagunak dira bere Lagundurikan danoi, Mutil koxkor bat, Zazpiak bat, Ameriketako panpetan etab.

LA FACTURA DE LA LUZ MÁS CARA DE LA UE, TRAS ALEMANIA Y DINAMARCA


La Organización de Consumidores y Usuarios (OCU) ha explicado ayer que de confirmarse una subida de la luz del 10% en enero, "el consumidor español acumulará, desde el 2008, una subida en el recibo cercana al 50%: la electricidad, 222 euros al año más cara". “Si se confirma esta subida, podríamos llegar a tener la factura más cara de la Unión Europea, solo por detrás de Alemania y Dinamarca”.
En un comunicado, la organización subraya que al incremento de la luz se añade la también la previsible subida del gas, por lo que se espera que “el invierno 2011 va a ser calentito”.
Los responsables de OCU se han puesto en contacto con el Ministerio de Industria, Turismo y Comercio para pedir la congelación de la tarifa para el 2011 debido a la excepcional situación de la economía doméstica.
Además, se solicita que se mantenga la TUR en las condiciones actuales mientras no sea posible garantizar una competencia real en el sector.
El Periódico

PERALTA SE MANIFESTARÁ EL SÁBADO CON AZKOYEN

Los trabajadores del grupo Azkoyen en Peralta han convocado una nueva manifestación que partirá este sábado a las 12 de las puertas de la fábrica y terminará en la plaza principal de la localidad, en protesta por el anuncio de 69 despidos en las distintas sociedades del grupo, que suman 290 trabajadores en la localidad. La plantilla, que hoy secunda su cuarta jornada de huelga, hará esta marcha en festivo "a petición de familiares y amigos" que quieren mostrarles así su apoyo.

(klik egin-ver más) Diario de Navarra

TVE RECTIFICA Y AFIRMA QUE CUBA APORTA EL MAYOR EQUIPO MÉDICO DESPLAZADO EN HAITÍ


La brigada cubana, con más de 1.200 especialistas, es el mayor equipo médico desplazado en Haití, y ya ha tratado a más de 30.000 pacientes”. Así relataba Sagrario García Mascaraque, periodista de Televisión Española, la labor solidaria cubana en Haití contra la epidemia de cólera, en el programa Informe Semanal del pasado sábado 11 de diciembre.
Cubainformación había denunciado, a través de un video, la crónica del 25 de noviembre de la citada reportera, en la que afirmaba que el 80 % de la atención médica contra el cólera en Haití es llevada por Médicos sin Fronteras, y en la que no mencionaba siquiera a la Brigada Médica Cubana.
Numerosas personas escribieron -apoyando la denuncia de Cubainformación- a la Defensora del Espectador de TVE, Elena Sánchez Caballero, quien justificó el trabajo de la enviada especial porque “los únicos datos existentes eran los ofrecidos por Médicos sin Fronteras, que aseguraban estar soportando el 80% de la atención sanitaria” .
Cubainformación

OSKAR MATUTE: "LIDERRAK, ZENBAT ETA URRUTIAGO, HOBE"


Bazen garaia! Politikari gazte bat, eta goapoa.
Ez hain gaztea, ez hain goapoa. Aspaldi ez zara okulistarenera joan?
Hain lasai zinateke enpresa batean, kontulari, eta politikan sartu behar...
Ez zait sekula sobera gustatu finantza-ingeniaritza, badakizu, errealitatea zenbakiekin makillatzea.
Arrazoi duzu, munduak aldaketa behar du; eta aldaketak, liderra!
Mundu honek aldaketa behar du, eta aldaketa hori gauzatzeko pertsona asko eta askoren borondate koordinatua. Baina liderrak... zenbat eta urrutiago hobe!
Aldaketa, politika parlamentariotik?
Itxaron, itxaron, udal hauteskundeak datoz lehenik. Dena den, ekintza politikoa ez da (zorionez!) instituzioetara mugatzen.
Momentuz, Donostian gobernatzen duzue, eta ez da gutxi. Baina bai arraroa.
Egia, ez da gutxi eta bai arraroa. Gure etorkizuneko apustua ezkerretara garbi lerratuta eta autodeterminazio eskubidearekin konprometituta daudenekin gobernatzea da. Eta biak errealitate bilakatzea zail ikusten dut PSEn, beraz...
Esperientzia gogorra behar du izan, bere burua “garbiki” ezkerrekotzat duenarentzat.
Zuzentzeko prest gauden kontraesana da. Esaten duguna egin eta egiten duguna esateko ariketan sakontzen jarraitu nahi dugu.
Odonen arabera, ekarpen dezentekoa egin diozue Euskadiko normaltasunari.
Bada, kontuan izanda anormaltasuna dela gaurko politikaren joera nagusia, fruitu gutxi eman digu oraindik.
Ezker abertzalearekin ere lotzen dituzue akordioak. Transbertsalik bada, zuek!
Ezker abertzalearekin edo beste inorekin ditugun akordioak Julio Anguitak zioenaren menera daude: programa, programa, programa. Eta ez estetika transbertsaleko operazioen menpe.
Justiziari beldurrik ez, horratik.Pentsatzen dudana defendatzeari ez diot sekula uko egingo, askatasun ariketa pertsonala dut. Hala ere, justizia egin dadin justizia existitu behar da, eta zalantzak ditut.
Nola daramazu antikapitalista izatea, hain mundu... kapitalistan?
Pazientziaz eta adorez, eta zergatik ez esan, etengabe kontraesanak gaindituz, edo gainditzen saiatuz, behintzat.
Baina, kapitalismoaz harago, ba ote bizitzarik?
Alderantziz dakusat nik. Ba ote kapitalismoaren baitan gehiengoarentzat bizitza duinik? Argi dago nire erantzuna, horrexegatik naiz antikapitalista.
Aritz Galarraga (Argian)

EL TRESILLO REPRESENTARÁ "AMOR, TRES DELICIAS" EN CAPARROSO


"Amor, tres delicias", obra teatral de Rafael Mendizábal (Donostia 1940-Cádiz 2009), se representará mañana viernes y pasado sábado en Caparroso, a cargo del grupo local El Tresillo. La sesión del viernes 17 comenzará a las 19'30 y la del sábado 18 a las 21'30.

La obra está protagonizada por una pareja en plena crisis de los cuarenta. A la siempre incómoda presencia de la suegra, vendrán a sumarse un antiguo novio de ella y una lolita en ciernes que convertirán el hogar familiar en una casa de locos, creando situaciones hilarantes.